Filtras
-
Kaina
-
Montavimo vieta
-
Ekranėlis
Parkavimo sistemos, parktronikai, o gal radarai?
Daugeliui vairuotojų lygiagretus parkavimas yra sudėtingas ir varginantis procesas, ypač kuomet nenaudojama parkavimo sistema. Nėra legva tinkamai įvertinti erdvę, supančią automobilį iš visų pusių ir tiksliai numatyti priekinio bei galinio bamperių judejimo trajektoriją parkuojantis, tai ypač aktualu nepatyrusiems vairuotojams arba sėdintiems už svetimo automobilio vairo. Dažnai pataikyti iš pirmo karto būna sudėtinga net profesionalams, todėl prireikia pasitaisyti, keletą kartų pajudant į priekį ir atgal, kartais tenka net iškišti galvą pro langą, kad įsitikinti jog nekliudysite kliūties.
Visas šis procesas žymiai supaprastėjo kuomet buvo išrastos parkavimo sistemos. Tačiau kaip veikia parkavimo sistema?
Daugelis žino kas yra radaras, naudojamas ne tiktai įvairių valstybių kariuomenių, bet ir civilinėje oro bei vandens kelių navigacijoje. Radaro veikimo principą paaiškinti visai nesudėtinga - radaro siųstuvas išsiunčia tam tikro dažnio ir bangos ilgio radijo signalą, kuris atsispindi nuo kliūties (pavyzdžiui lėktuvo ar laivo) ir sugrįžta į radaro imtuvo anteną. Grįžusį signalą apdoroja radaro procesorius ir, pagal laiką kurį signalas užtruko nukeliauti iki objekto ir grįžti atgal, apskaičiuoja atstumą iki objektoo, jo greitį bei judėjio kryptį.
Kaip veikia parkavimo sistemos?
Parkavimo sistemos iš esmės niekuo nesiskiria nuo radaro, jų veikimo principas yra toks pat. Iš techninės pusės, pagrindinis skirtumas yra tas, kad radaras veikia išsiųsdamas radijo bangų signalą, o parkavimo sistemos į aplinką išspinduliuoja žmogaus ausiai negirdimą labai aukšto dažnio ultragarsą, kuris kaip ir radijo bangos, atsimuša nuo kliūčių ir įvairiausių objektų. Šį atsispindėjusį parkavimo sistemos signalą priima imtuvas, apdoroja procesorius ir nustato atstumą iki kliūties. Apie nustatytą kliūti, jos buvomo vietą ir atstumą vairuotoją pakravimo sistemos informuoja garsiniais signalais - pypsėjimu, kuris dažnėja automobiliui artinantis prie kliūties. Taip pat, kad vairuotojui būtų dar aiškiau, dažnai ši informacija atvaizduojama ir LED ar LCD ekranėlyje.
Ultragarsiniai parktronikai, kaip dar vadinamos parkavimo sistemos, turi ir keletą trūkumų. Vienas svarbesnių yra tas, kad smulkūs ar labai aptakių formų objektai gali likti neužfiksuoti. Taip gali nutikti todėl, kad smulkaus objekto paviršiaus ploto nepakanka signalui atspindėti, o labai aptakaus objekto paviršius gali atspindėti signalą kita kryptimi nei jis buvo išsiųstas, dėl ko kliūtis gali likti neužfiksuota. Kitas trūkumas yra tai, kad norint sumontuoti parkavimo sistemą, tenka gręžti bamperį - parkavimo sistemos davikliai, kad tinkamai veiktų, privalo būti sumontuoti automobilio bamperyje, o tai patinka ne kiek vienam vairuotojui
Elektromagnetiniai parkavimo davikliai
Ne visi parkavimo davikliai kliūčių aptikimui naudoja ultragarso bangas. Dalis parkavimo sistemų veikia ir kitu principu - automobilio gale, o kartais ir priekyje, sukuria elektromagnetinį lauką. Bet koks į šį lauką patekęs objektas pakeičia patį lauką. Šiuos elektromagnetinio lauko pokyčius ir liškraipymus užfiksuoja specialūs parkavimo sistemos davikliai, jų signalą apdoroja parkavimo sistemos procesorius, kuristaip pat apskaičiuoja į lauką patekusio objekto vietą ir atstumą, apie kuriuos praneša vairuotojui. Elektromagnetinės parakavimo sistemos pasižymi savybe tiksliau užfiksuoti kliūtis patekusias į stebėjimo lauką nei ultragarso bangas spinduliuojantys parktronikai. Taip pat dažnai tokios parkavimo sistemos gali būti sumontuojamos bamperio viduje, jo negręžiant, tačiau praktikoje tokios parkavimo sistemos sutinkamos itin retai. Taip yra dėl to, kad jos yra žymiai brangesnės nei ultragarsinės parkavimo sistemos.
Stiprus konkurentas parkavimo sistemai yra galinio vaidzo kamera, kuri leidžia pamatyti kas dedasi "aklojoje" zonoje. Tačiau ir parkavimo sistemose naudojama technologija nenukeliauja užmarštin - visuose autonominiuose automobiliuose naudojami ultragarsiniai davikliai, analogiški parkavimo sistemos davikliams, kurie matuoja atstumus ir fiksuoja situaciją kelyje, bei padeda automobilio kompiuteriui tinkamai orientuotis eisme.