-
Kaina
Automobilių garso izoliacijos medžiagos savo rankomis
Didelė dalis automobilių, ypač artimesnių popoliariai ir pamėgtai ekonominei klasei, pasižymi rimtu trūkumu - prasta garso izoliacija automobilio salone. Šis trūkumas pasireiškia todėl, kad dažnai, ypač japoniškų bei ekonominės klasės europietiškų automobilių gamintojai taupo. Dėl tokio taupumo, automobilio garso izoliacija būna nepakankama ir žymiai suprastėja automobilio komforto lygis.
Tobulindami savo automobilius, vairuotojai, dažniausiai greta įrengtų naujų, galingesnių kolonėlių, stengiasi pagerinti ir nekokybišką gamyklinę automobilių garso izoliaciją., kad sumažinti foninių triukšmų kiekį ir pagerinti kolonėlių garso skambesį. Tačiau būtina suprasti kaip tai atlikti teisingai, kitaip rezultatas gali nuvilti. Siekiant išspręsti šią problemą, būtinapirmiausia pradėti nuo garso šaltinių automobilio salone nustatymo, o tik paskui, parinkus tinkamas medžiagas, pradėti pačią automobilio garso izoliaciją montuoti.
Triukšmo šaltiniai automobilyje
Norint kad automobilio salone būtų tylu, svarbu nustatyti kokie yra garso šaltiniai automobilyje ir iš kur automobilio salone sklinda erzinantys garsai. Pagrindiniai nemalonaus triukšmo šaltiniai automobiliuose būna šie – variklis (ypač jei jis dyzelinis), transmisija, ratai, taip pat įvairios panelės dalys bei automobilio durelės.
Visos šios detalės skleidžia virpesius, kurie labai gerai sklinda metaliniu automobilio kėbulu. Nors iš pirmo žvilgsnio taip gal būt ir neatrodo, tačiau automobilio kėbulas veikia panašiai kaip varpas. Garso bangos perduodamos virpančiomis metalinėmis kėbulo dalimis, kuriomis garsai sklinda net geriau nei oru.
Kiek vienas automobilio modelis yra individualus, ir kiek viena situacija skirtinga, tačiau visoms joms iš esmės galioja tos pačios automobilių garso izoliacijos taisyklės.
Garso izoliacinių medžiagų rūšys
Dažniausiai automobilių garso izoliacinės medžiagos skirstomos į tris tipus: vibro izoliacija, garso izoliacija ir garsą sugeriančios medžiagos.
Vibraciją slopinančios medžiagos
Šių medžiagų veikimo principas grindžiamas kėbulo detalių svorio padidinimu. Sunkus vibro izoliacijos lakštas slopina vibraciją ją sugerdamas ir amortizuodamas, dėl ko virpesiai nepersiduoda kėbulu tolyn. Dažniausiai automobilio vibro izoliacijai naudojamos bituminės-polimerinės bei kaučiuko pagrindu pagamintos mastikos bei lakštai, kurie pjaustomi pagal klijuojamo paviršiaus formą ir klijuojami arba net prilydomi prie paviršiaus. Svarbu ne tiktai pačios medžiagos, bet ir klijai, nes netvirtai arba ne pilnu pagrindu prilipusi automobilio vibro izoliacija neatliks savo funkcijos.. Kokybiški vibro izoliacijos automobiliams klijai turi užtikrinti patikimą izoliacinės medžiagos sukibimą su kėbulo detalėmis, klijai privalo išlaikyti savo savybes skirtingomis temperatūros sąlygomis ir išlikti lipnūs tiek žiemos šaltyje, tiek ir vasaros karštyje. Ypatingai svarbu atliekant vibro izoliacijos montavimo darbus atsakingai paruošti paviršius - kruopščiai išvalyti ir nuriebalinti plokštumą kur bus klijuojama automobilio vibro izoliacija, nes jokie, net patys geriausi klijai neprikibs prie riebaluoto ar dulkėmis užteršto paviršiaus.
Vibro izoliacija automobilyje nuslopinsite žemo dažnio triukšmus 20-500 Hz diapazone.
Garsą izoliuojančios medžiagos
Garsą izoliuojančių medžiagų veikimo principas pagrįstas medžiagos savybe sustabdyti garso prasiskverbimą pro medžiąga, užkertant kelią garso bangoms patekti į automobilio saloną. Šios medžiagos veikia kaip garso barjeras. Tačiau tam, kad ši medžiaga veiktų kuo efektyviau, svarbu ja uždengti kuo didesnį plotą bei stengtis sumažinti medžiagos sudūrimų. Bet kokie įpjovimai, ar angos sumažins garso barjero efektą ir automobilio garso izoliacija bus prastesne.
Garsą sugeriančios medžiagos
Be garso izoliacinių medžiagų automobilio garso izoliacijai naudojamos ir garsą sugeriančios medžiagos. Tai dažniausiai įvairūs porolonai, kurie padeda sumažinti aukšto dažnio garsų. Iš pirmo žvilgsnio šios medžiagos panašios į įprastą poroloną smulkiomis skylutėmis, tačiau garsą sugeriančių medžiagų struktūra skiriasi nuo porolono. Kiekviena akutė yra tam tikro, technologiškai parinkto skermens, o visos jos tarpusavyje chaotiškai sujungtos. Garso sugėrimo poveikis grindžiamas vidutinio ir aukšto dažnio garso bangos nuslopimu, pereinant per daugybę akučių, nuolat atsimušant nuo jų sienelių. Toks begalinis labirintas tiesiogine prasme sugeria garsą ir šisefektas pasijaučia vien esant tokiai medžiagai patalpoje, efektas juntamas ne vien už pačios medžiagos, kaip už barjero. Automobilio garso izoliacija yra delikatus ir tikslumo reikalaujantis darbas, jame garsą sugeriančios medžiagos medžiagos veiksmingumas dažnai tiesiogiai priklauso nuo jos storio. Kuo garsą sugeriantis sluoksnis yra storesnis, tuo tyliau bus automobilio salone, nes daugiau garso bus sulaikoma medžiagos ertmėse ir mažiau jo prasiskverbs į išorę.
Kombinuotos medžiagos automobilių garso izoliacijai
Dažnai automobilio garso izoliacijai gamintojai siūlo ir medžiagas iš kelių ar keleto komponentų. Tai leidžia palengvinti darbą, nes atliekamas vienas montavimas, o jo metu uždedamas dvigubas sluoksnis su kelių rūšių automobilių garso izoliacijos iškart, kas leidžia sutaupyti laiko.
Kaip pavyzdį galima būtų paminėti SGM IZOL gaminamas kelių komponentų medžiagais BMF/BMN ir bei automobilio garso-vibro izoliaciją iš serijos SGM IZOL I/FI
SGM IZOL BMF ir BMN medžiagos skirtos automobilio vibro izoliacijai. Tai bituminiai mastikos lakštai, kurių dydis 800x500 mm, o storis 3 mm (BMN) arba 4 mm (BMF). Šį daugiasluoksnį lakštą sudaro šie elementai:
100 mikronų storio aliuminio folija (BMF) arba neaustinio pluošto audinys paviršiuje (BMN)
tvirtas bitumo kompozitas;
eląstingas minkštos mastikos montažinis sluoksnis;.
Medžiaga ne tik suteikia papildomą konstrukcinį tvirtumą ir slopina vibracijas, bet taip pat apsaugo kėbulo elementus nuo korozijos.
SGM IZOL I/FI serijos medžiagos skirtos kompleksiškai slopinti vibracijas ir sumažinti garso prasiskverbimą. Šios automobilių garso izoliacijos medžiagos susideda iš elementų:
Viršutinis atspindontis folijos sluoksnis (FI serija);
4 arba 8 mm pūstos gumos sluoksnis;
1.5 mm storio bituminės mastikos sluoksnis su klijais.
Bitumo mastika šioje medžiagoje slopina vibracijas, o pūstos gumos sluoksnis veikia kaip garso barjeras, stabdantis pašalinių triukšmų prasiskverbimą į automobilio saloną, papildomai veikdamas kaip šilumos izoliacija, ne tiktai veikianti kaip automobilio garso izoliacija, bet ir sauganti šilumą automobilio salono viduje.
Prieš pradedant automobilio garso izoliacijos darbus, būtina nustatyti automobilio silpnąsias vietas. Tuomet bus lengviau pasirinkti tinkamiausią medžiagą, kiek vienam automobilio salono elementui, o tinkamas garso izoliacijos darbų planavimas bei medžiagų parinkimas užtikrins būtiną komfortą automobilio salone.
Kuo skiriasi garso ir vibro izoliacija?
Vibro izoliacija yra skirta mažinti automobilio metalų skleidžiama skambėjimą, o garso izoliacija veikia kaip triukšmo barjeras, nepraleidžiantis jo pro save.
Ar būtina naudoti vibro izoliaciją?
Jeigu norite užtikrinti maksimalų komfortą, vibro izoliacija yra būtina.
Kokios yra garso izoliacinių medžiagų rūšys?
Garso izoliacinių medžiagų rūšys yra vibraciją slopinančios, garsą izoliuojančios, jį sugeriančios ir kombinuotos.