-
Kaina
Automobilio vibro izoliacija tai ne tik komfortas kelionės metu, bet ir automobilio saugumas. Juk vibracijos formuoja mikro įtrūkimus, kurie greitai tampa problema. Priežastys, dėl kurių pravartu pasirupinti automobilio vibro izoliacija:
Kėbulo apsauga nuo korozijos - vibro izoliacija nelaidi vandeniui;
Atsparumas smūgiams - vibro izoliacija papildomai sutvirtina kėbulą;
Vairavimo komfortas - vibro izoliacija veikia kaip garso izoliacija;
Pagerėja automobilio akustika - vibroizoliacija pašalina metalinį skambesį automobilio kėbule.
Vibro izoliacija - Privalumai ir nauda
Įprastai vibro izoliacija naudojama šioms automobilio sritims apdoroti:
Stogas - iš ten patenka pašaliniai garsai, stogas skamba lyjant;
Dugnas - į automobilį skverbiasi vibracija nuo ratų bei kelio;
Durys - per jas pasiekia pravažiuojančių automobilių garsai, taip pat viboro izoliacija gerinamos akustinės savybės tobulinant muzikinę sistemą;
Kapotas - triukšmas dėl automobilio variklio sistemos darbo;
Variklio pertvara - per ją pasiekia triukšmas iš variklio skyriaus;
Bagažinė - didelė tuščia erdvė, kurioje garsui nėra jokių kliūčių.
Automobilio vibro izoliacija - privalumai
Automobilio vibro izoliacija stoge įrengiama tam, kad galima būtų pašalinamas garsas, sklindantis automobilio kėbulu lietaus metu. Atlikus automobilio vibro izoliaciją garsas nustoja sklisti pačiu metaliniu paviršiumi. Jei kartu įrengiama automobilio garso izoliacija, ji veiks kaip termo izoliacija, kuri saugos salone vėsą vasarą ir šilumą žiemą.
Automobilio grindų vibro izoliacija įrengiama siekiant išvengti nepageidaujamų virpesių kylančių nuo kelio - akmenukų smūgių į dugną, vibracijuos nuo važiuoklės, kardaninio veleno, padangų triukšmo. Reikėtų atkreipti dėmesį į ratų arkas. Ratų arkoms vibro izoliacija parenkama storesnė r taip pat geriau naudoti dvisluoksnę medžiagą.
Automobilio durų vibro izoliacija įrengiama siekiant sumažinti išorinį triukšmą ir pagerinti automobilio garso sistemos kokybę. Kuo didesnis durelių plotas yra padengtas vibro izoliacija, tuo geresnis bus poveikis. Svarbus veiksnys renkantis vibro izoliacines medžiagas yra svoris, nes kuo daugiau padidiname svorį, tuo daugiau vibracijos nuslopinama ir paverčiama šiluma. Tačiau būtina atkreipti dėmeį į tai, kad automobilio durelės neturi būti per daug sunkios - tai gali pažeisti durelių vyrius.
Atliekant durelių vibro izoliaciją, pirmasis sluoksnis vibro izoliacijos montuojamas ant išorinės skardos iš vidinės durelių pusės. Antrasis sluoksnis vibro izoliacijos klijuojamas ant skardos, ant kurios dedasi plastikinė apdaila. Atliekant darbus būtina užsandarinti kuo daugiau angų tam, kad ertmė būtų uždara – tokia ertmė sukurs geresnę akustiką. Atlikus metalinės dalies vibro izoliaciją, taip pat reiktų užklijuoti keletą juostų ant plastikinės apdailos plokštumų – tai sumažins lengvos detalės vibracijas.
Dažnai manoma, kad įrengus kapoto vibro izoliaciją, pavyks sumažinti variklio triukšmą girdimą salone, bet pro kapotą garsas sklinda ne į saloną, o į lauką. Automobilio kapoto vibro izoliacija, dažnai kartu su garso izoliacija sumažina lauke girdimą variklio garsą, taip pat dažnai įrengiama tam, kad žiemos metu galima būtų pagerinti variklio šiluminę izoliaciją ir variklis greičiau sušiltų – taip taupomas kuras ir greičiau ima šilti automobilio salonas.
Bagažinės arba vadinamųjų penktųjų durų vibro izoliacija taip pat svarbi. Bagažinėje, ypač jei automobilis yra vienatūris, yra didelė tuščia erdvė, kurioje vibracijos ir garsas sklinda nekliudomai, dažnai dėl didelio tūrio net sustiprėdamas. Bagažinėje taip pat nuolat daug pašalinių triukšmų ir girgždsių. Daugiau dėmesio reikėtų skirti erdvei, esančiai po atsarginiu ratu.
Ratų arkų vibro izoliaciją reikėtų pradėti nuo plastikinių posparnių nuėmimo. Nuėmė posparnius išvalykitesusikaupusį purvą, nuriebalinkite vaitspiritu ir užklijuokite vibro izoliaciją Pospariniues, kaip ir kitose vietoes kur klijuojate vibro izoliaciją, ją būtina prispausti voleliu, o geresniam sukibimui ir formų atkartojimui galima ir pašildyti kaitinimo fenu. Vibro izoliacija ne tik sumažins metalo skambėjimą ir vibracijas, bet ir apsaugos nuo korozijos.
Patikimai atlikus automobilio vibro izoliaciją, vibro izoliacinės medžiagos absorbuoja maždaug 90% kėbulo dalių vibracijos. Įsigyjant vibro izoliaciją, reikėtų atsižvelgti į keletą svarbių aspektų:
Atsižvelgiant į kėbulo tipą bei kitus ypatumus, būtina parinkti tinkamas vibro izloliacijos medžiagas. Svarbu turėti omenyje, kad kuo daugiau svorio pridėsime, tuo geresnį rezultatą gausime.
Automobilio kėbulo zonose, kur paviršius nelygus, bus sudėtinga užklijuoti storą vibro izoliacijos sluoksnį. Taip pat, vietose, ant kurių montuojasi plastikinės apdailos, taip pat reiktų atkreipti dėmesį, kad užklijavus per storą sluoksni, gali kilti problemų montuojant apdailos detales.
Ant plastikinių automobilio apdailos detalių vibro izoliacija gali būti klijuojama nepadengiant ploto pilnai, pakanka keleto juostų, plastikinėms detalėms vibro izoliaciją galima naudoti plonesnę.
Montuojant vibro izoliaciją greta judančių automobilio dalių, būtina atsižvelgti į jų judėjimą – vibro izoliacija negali krliudyti detalėms laisvai judėti.